Home › Collega's aan het woord › Suthan Mohan aan het woord
“Ik heb van kleins af aan al affiniteit met auto’s gehad. Daarom keek niemand er van op dat ik na de middelbare school de opleiding voor autotechniek (eerste monteur) ging doen. Toch kwam ik er tegen het eind van de opleiding achter dat ik mezelf niet jarenlang in de werkplaats zag staan. Zoekend naar hoe ik mijn technische kennis toch toe kon passen buiten de werkplaats om, kwam de vacature bij Autotrust in Assen op mijn pad. En dat bleek de ideale match! Ook zonder echte werkervaring kon ik aan de slag als Claim Engineer. Die rol past mij nog steeds goed. Ik begon natuurlijk met de schades die kleiner waren in omvang en kosten. Inmiddels ben ik een van de collega’s die de meer complexe schades oppakt.”
“Autotrust biedt garanties voor mobiliteitsbedrijven, bijvoorbeeld voor een occasiondealer. We nemen het hele garantieproces uit handen, dus het contact met de klant, het reparatieproces en we zorgen voor de afhandeling van de facturatie. Als een klant van de dealer een defect heeft aan een auto die onlangs is aangeschaft, zorgen wij dat de klant terecht kan bij een garage voor reparatie. Wij ontvangen een diagnose van het defect, beoordelen of deze klopt en of de voorgestelde reparatie klopt. Ook de offerte die daarbij hoort controleren wij, bijvoorbeeld of deze wel marktconform is. Zodra de diagnose en het reparatieverzoek compleet en correct is zetten we de boel in gang. Je hoort het al, technische kennis heb je wel degelijk nodig als Claim Engineer. Je moet de juiste adviezen kunnen geven aan de betrokken partijen. Maar ook communicatieve skills zijn hierbij belangrijk.”
Naast het behandelen van de claims verzorgen we voor grote occasionbedrijven ook het beheer van schademeldingen. We zitten ieder kwartaal bij de klant aan tafel om samen de schadegevallen van de afgelopen periode te bekijken. Daarbij geven we tips om schades te voorkomen. We denken dus echt mee met de klant en zoeken samen naar verbeteringen.”
“Wat mij zo aanspreekt in mijn rol is het onderzoeken van de schadegevallen, maar ook het vinden van oplossingen in samenspraak met de garage. Het onderhouden van de relatie met klanten en partners vind ik leuk. Gaandeweg leer je ze steeds beter kennen en dat maakt het contact makkelijker. Ik heb wel eens een klant gehad die twee jaar na een schadegeval terugbelde voor advies over de aanschaf van een nieuwe auto! Hoe leuk is dat? Daarnaast is elk schadegeval anders, ook al is de procedure vaak hetzelfde. Ik kom toch steeds weer nieuwe dingen tegen.”
“Ik werk met een leuke en open club collega’s. We delen veel en vragen elkaar waar nodig om hulp. In de pauze gaan we vaak een potje darten in onze kantine maar een rondje wandelen is bij veel collega’s ook een vaste prik. Iedere maand is er een vrijdagmiddagborrel en twee keer per maand en gezamenlijke lunch. Dit zegt wel dat we het leuk maken en hebben onderling.”
Bezoekadres
Takenhofplein 2
6538 SZ Nijmegen
Postadres
Postbus 7110
6503 GP Nijmegen
Telefoonnummer
024 366 6763
E-mailadres
recruitment@bovemij.nl