Home › Collega's aan het woord › Kristel van de Molengraft aan het woord
“Na ruim 20 jaar als advocaat gewerkt te hebben, stelde ik mijzelf de vraag: wil ik dit blijven doen? Ik besloot dat het tijd was voor iets nieuws, met meer balans tussen werk en privé. Als letselschadeadvocaat stond ik altijd aan. Ik ging letterlijk met mijn werk (en het lezen van e-mails) naar bed en ik stond ermee op. Het was lastig voor mij om echt los te komen van mijn werk.
De eerste stap was om een sollicitatiebrief te sturen. Ik werd uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dat gesprek was er meteen een klik en een tweede gesprek was snel gepland. Ik besloot mijn gevoel te volgen en de sprong te wagen, een keuze waar ik nog elke dag blij mee ben!”
“De overgang van zelfstandig werken als advocaat naar een grotere organisatie was spannend, maar ook verfrissend. Ik voelde me direct welkom en werd goed ingewerkt. Ik werk nu in een team van betrokken collega’s, waar ruimte is voor samenwerking, kennisdeling én gezelligheid. De sfeer is professioneel maar persoonlijk, precies wat ik zocht.
Zo helpen we elkaar bijvoorbeeld als collega’s te grote postachterstanden hebben. Voor de verandering neem ik voortaan zelfs lunchpauzes om te wandelen met collega’s. Ik sluit mijn werkdag nu echt af, wat mijn welzijn én dat van mijn gezin ten goede komt!”
“Wat ik mooi vind aan mijn rol als personenschadebehandelaar is dat ik mijn juridische kennis en ervaring als letselschadeadvocaat, kan combineren met empathie en oplossingsgericht denken. Elk dossier vraagt om maatwerk en juist die afwisseling maakt het werk boeiend.
Als behandelaar beoordeel ik aansprakelijkheid en schadeposten, onderhoud ik contact met belangenbehartigers en schakel ik waar nodig deskundigen in. Mijn ervaring als advocaat helpt me om snel tot de kern te komen, kritisch te blijven en zorgvuldig te onderbouwen.”
“In het team van personenschade werken ongeveer 30 collega’s, onderverdeeld in licht letsel, licht letsel plus en middelzwaar letsel. Wat mij vooral positief verrast heeft, is de diversiteit in het team. Van jong tot ervaren, met verschillende achtergronden. Dat zorgt voor een fijne dynamiek. En het is prettig om een teamleider te hebben die echt met je meedenkt over je ontwikkeling.
Ik kijk met trots terug op mijn jaren in de advocatuur, maar ik voel me nu helemaal op mijn plek bij Bovemij Verzekeringen. De overstap heeft mij niet alleen professioneel verrijkt, maar ook persoonlijk goed gedaan.”
Bezoekadres
Takenhofplein 2
6538 SZ Nijmegen
Postadres
Postbus 7110
6503 GP Nijmegen
Telefoonnummer
024 366 6763
E-mailadres
recruitment@bovemij.nl