Arne Swart aan het woord

Arne heeft al vanaf jongs af aan een passie voor auto’s. Toen hij via een ex-collega in contact kwam met de toenmalige Directeur van Autotrust ontstond er direct een klik: ze kletsten een uur lang over auto’s, modellen, pk’s en Arne bleek bovendien een perfecte match met het bedrijf. Hij startte als Claim Engineer en groeide door tot Implementatiemanager. Wat dat inhoudt en hoe zijn ervaringen tot nu toe zijn, lees je hieronder.

Autotrust

‘Autotrust is de grootste garantiedienstverlener in Nederland. We ontzorgen kleine en grote mobiliteitsbedrijven op het gebied van garantie- en onderhoudsoplossingen. Dat doen we door gestandaardiseerde en maatwerkoplossingen te bieden. We nemen het garantie- en claimproces uit handen en nemen het contact met de eindconsument helemaal over. De missie van Bovemij sluit naadloos aan op die van Autotrust: we proberen een volwaardige partner te zijn op de weg naar een tevreden klant.’

Doorgroeien

‘Voorheen werkte ik op verschillende klantenserviceafdelingen als Manager van het team. Ik heb altijd al iets met commercie gehad. Toen ik startte bij Autotrust begon ik als Claim Engineer. Ik behandelde claims van klanten van begin tot eind. Ik leerde enorm snel en veel over onze producten. Binnen Autotrust ontstond de behoefte aan een rol waarbij iemand inhoudelijk wat over onze producten aan klanten kon vertellen. Iemand die onze producten kan laten aansluiten op de behoefte van de klant. Ik groeide in die rol en kan mijzelf sindsdien Implementatiemanager noemen.’

Arne Swart in een auto.

"Ik wil waarde toevoegen voor onze klanten"

Implementatiemanager

‘Als Implementatiemanager vraag ik de behoefte uit van onze klanten en probeer ik dat te matchen met het juiste product. We maken het product op maat aan. Het woord ‘implementeren’ refereert aan het implementeren van klantoplossingen in onze organisatie. Ik werk veel samen met onze Accountmanagers. Zij zijn goed in acquisitie en klantcontact, en ik vul hen aan op de inhoud. Ook zoeken we natuurlijk de samenwerking op met de Accountmanagers van Bovemij, waarbij we aan elkaars klanten producten kunnen uitwisselen. We vullen elkaar goed aan. Mijn rol als Implementatiemanager ontwikkelt zich nog steeds, en dat vind ik er juist zo leuk aan! Ik krijg ruimte om dingen op te pakken, de lijnen zijn kort en we werken goed met elkaar samen.’

Energie

‘Soms kom ik er in gesprek met de klant achter dat zij niet optimaal gebruiken maken van onze producten, bijvoorbeeld wanneer blijkt dat ze moeite hebben om onze producten te verkopen aan particulieren. In een uitgebreide sessie of demo ga ik hierover met ze in gesprek en licht ik aan hen toe hoe onze producten nog beter voor ze kunnen werken. Mijn doel? Waarde toevoegen voor de klant. Ik krijg energie als ik zie dat de klant daardoor tot nieuwe inzichten komt en blij wordt. Datzelfde heb ik als we voor de klant een forse besparing kunnen doen door prijzen in de markt te vergelijken. Of als ik een claim afhandel en ik een onprettige situatie voor iemand – zoals een defect aan een nieuwe auto – prettig kan maken door onze dienstverlening. Die klant- en servicegerichtheid heb ik nog steeds in me.’

Leren en ontwikkelen

‘Toen ik bij Autotrust kwam werken, had ik nog geen ervaring in de autobranche. Ik moest dus veel zelf leren. Ik heb een passie voor auto’s, en wat leuk is, leer je makkelijk. Door samen te werken met andere collega’s, leer ik nog steeds. Ik houd ook vakmedia in de gaten en krijg van onze klanten mee wat er speelt in de branche. Naast mijn werk als Implementatiemanager handel ik ook nog steeds af en toe claims af. Ik wil dat blijven doen, omdat ik daarmee de inhoud behoud. Het voornaamste doel in mijn werk is dat ik plezier en uitdaging heb. Als ik dat kan vasthouden en kan blijven groeien, ben ik tevreden. Die mogelijkheid tot ontwikkeling wordt ook zeker gestimuleerd binnen Autotrust.’

“Wat leuk is, leer je makkelijk"