Marleen Gijsbers aan het woord

Marleen Gijsbers is sinds september 2022 Campagne Marketeer bij Bovemij Verzekeringen. Samen met haar collega’s van het marketingteam is zij verantwoordelijk voor de positionering van Bovemij Verzekeringen. Met haar master Communicatiewetenschap op zak begon ze met het opdoen van werkervaring bij verschillende organisaties. Nu zit ze helemaal op haar plek bij Bovemij en groeit ze door naar de rol van Teamlead. Wat Marleen precies doet en waarom zij enthousiast is over Bovemij als werkgever lees je hieronder.

Bovemij Verzekeringen

‘Via een oud-collega van een vorige werkgever ben ik bij Bovemij Verzekeringen terecht gekomen. Inmiddels werkte deze oud-collega bij Bovemij en omdat hij doorgroeide naar een andere functie binnen de organisatie kon ik zijn functie overnemen. Zo ben ik gestart als Campagne Marketeer binnen het marketingteam. Als een van de Campagne Marketeers richt ik mij op het positioneren van onze producten en diensten in de markt. Dit gaat enerzijds over het behoud van onze huidige klanten en anderzijds om het bereiken van potentiële nieuwe klanten. Dit doen we gedeeltelijk zelf maar we werken ook samen met externe partners. We kijken altijd hoe we onze eigen capaciteiten zo optimaal mogelijk kunnen benutten.’ 

Foto van Marleen Gijsbers achter haar laptop.

“Er is veel vrijheid om je eigen functie in te delen”

Op de marketingafdeling

‘Het marketingteam is verantwoordelijk voor de positionering van Bovemij Verzekeringen en bijbehorende producten en diensten. Dit doen we in samenwerking met de collega’s van Commercie. We hebben een gezamenlijk commercieel jaarplan waarin onze doelen zijn uitgewerkt. Het marketingteam zorgt voor het in kaart brengen van de markt en bijbehorende ontwikkelingen die mogelijk impact hebben op onze organisatie. Ook kijken we of onze klanten tevreden zijn en welke interne processen verbeterd kunnen worden. Daarnaast zorgen de contentmarketeers in het team voor zichtbaarheid in de markt, bijvoorbeeld met nieuwsbrieven, artikelen en sociale media. We vinden het als team prettig dat er onderling en met de andere afdelingen zo’n goede samenwerking is. Zo kunnen we elkaar gemakkelijk aansluiten op de momenten dat dat van belang is. Binnen het team hebben we taken en verantwoordelijkheden goed op elkaar afgestemd. De sfeer is ongedwongen en we helpen elkaar waar nodig, we doen het dus samen. Er is veel vrijheid om je eigen functie in te delen en om je toegevoegde waarde te laten zien.’

Werkdag 

‘Ik ga nog dagelijks met plezier naar mijn werk omdat er vaak nieuwe dingen op de planning staan. Bovemij is een flexibele organisatie dus ik kan zelf mijn dagen indelen en kijken wat de beste tijd is om met de auto naar kantoor te gaan vanuit Vught, waar ik woon. Soms start ik thuis op en rij ik na de files naar kantoor. Ik werk wisselend op kantoor of vanuit huis. De meerderheid van de dagen werk ik op kantoor omdat ik ook graag direct contact heb met mijn collega’s. Met het marketingteam hebben we in ieder geval één vaste kantoordag, maar we checken dagelijks bij elkaar in om op de hoogte te zijn van elkaars werkzaamheden. Gedurende de dag heb ik aardig wat vergaderingen omdat wij als marketeers veel input en kennis ophalen uit de organisatie, maar dit andersom ook teruggeven. Rond lunchtijd gaan we vaak een rondje wandelen in de buitenlucht of we lunchen samen in onze “werkplaats” met een goed verzorgde lunch.’ 

Ontwikkeling 

‘Inmiddels weet ik mijn weg binnen Bovemij goed te vinden. Daar draagt ook de laagdrempelige sfeer en de toegankelijkheid van collega’s aan bij. Ik kan altijd bij hen terecht voor vragen of het opzoeken van de samenwerking. Op het moment dat je nieuwe dingen wilt leren of jezelf wilt ontwikkelen word je hierin gestimuleerd. We hebben bijvoorbeeld een eigen platform waar je opleidingen en trainingen kunt volgen. Ik ben altijd open geweest over mijn leergierigheid en de wens om te groeien. Dit heeft mij de mogelijkheid gegeven om door te groeien in de rol van Teamlead voor de afdeling Marketing. Bovemij maakt op het moment interessante ontwikkelingen door, waardoor regelmatig nieuwe kansen ontstaan. In overleg met mijn leidinggevende heb ik deze kans met beide handen aangegrepen.’  

“Ik kan altijd bij mijn collega’s terecht voor vragen of samenwerking”