Erwin Benders aan het woord

Erwin Benders werkt sinds 1996 bij Bovemij. Inmiddels heeft hij flink wat afdelingen en functies meegemaakt binnen de organisatie. Zo begon hij op de afdeling Facilitaire Zaken, stroomde door als Verzekeringsadviseur en Supervisor en werkte hij de laatste jaren als Planner bij de afdeling Service & Acceptatie. Sinds 1 september 2024 vervult hij de rol van Support Marketeer binnen de marketingafdeling van Bovemij Verzekeringen. Wat houdt zijn werk in? En waarom werkt hij bij Bovemij?

Erwin, je bent op een feestje en er wordt aan je gevraagd wat voor werk je als Support Marketeer bij Bovemij Verzekeringen doet. Wat is daarop je antwoord?

‘Ik ben degene die er binnen het team voor zorgt dat alle marketingactiviteiten soepel en efficiënt verlopen. Zo kunnen we de producten en diensten nog beter in de markt kunnen zetten. Ik zorg voor overzicht, onderhoud contact met externe partners en pak allerhande online of ondersteunende taken op. Een paar voorbeelden van concrete werkzaamheden zijn online mailings, websitebeheer, eventondersteuning, campagne ondersteuning en administratieve taken.’

Hoe ziet een dagelijkse werkdag eruit voor een Support Marketeer?

‘We beginnen iedere dag met een dagstart waar het volledige team bij aanwezig is. Tijdens de dagstart bespreken we hoe ieders dag eruit en wat de prioriteiten zijn. Ook kijken we waar eventueel hulp bij nodig is. Aan de hand van mijn agenda, takenlijst en input van collega’s maak ik op grote lijnen een planning en kan ik aan de slag. In mijn rol ondersteun ik voornamelijk de rest van het team, zoals de campagne- en contentmarketeers. Omdat ik ook veel ad hoc werk ziet iedere dag er anders uit en dat spreekt mij aan in deze functie. Als ik de belangrijkste prioriteiten van die dag op heb kunnen pakken en mijn collega’s verder heb kunnen helpen ga ik met een voldaan gevoel naar huis aan het einde van de dag.’

Portret van Erwin Benders op kantoor.

"Bovemij is een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken"

Hoe ziet jouw team eruit?

‘Op dit moment bestaat de afdeling Marketing uit zes collega’s. Als team werken we nauw samen met andere afdelingen binnen de organisatie, zoals customer service, relatiebeheer en accountmanagement. Samen bedienen we een breed scala aan markten. Er zijn een aantal verschuivingen geweest waardoor we een vrij nieuw team zijn samen. Ik ervaar dit als positief omdat dit zorgt voor frisse energie en een goede teamspirit. Mijn directe collega’s zijn wat jonger maar ik vind het leuk om te leren van hun kijk op de verschillende activiteiten.’

Met welk gevoel stap jij de auto in naar je werk?

‘Ik stap de auto in met een goed gevoel. Bovemij is een fijne organisatie die goed is voor mensen en er wordt hard gewerkt. Het is prettig voor zo’n bedrijf te mogen werken.’

Waarom zou je mensen wel of niet aanraden bij Bovemij te werken?

‘Bovemij is een bedrijf waar je enorm veel mogelijkheden hebt om jezelf te ontwikkelen. Dit zie je ook aan de verschillende rollen die ik door de jaren heen heb vervuld binnen de organisatie. Ook zijn er verschillende online cursussen die je kunt volgen op onze campus om je verder te ontwikkelen. Ik waardeer dat ik hier alle ruimte voor heb gekregen. Bovemij absoluut een mooi en uitdagend bedrijf om voor te werken.’

“Omdat ik veel ad hoc werk ziet iedere dag er anders uit en dat spreekt mij aan in deze functie"